|
GLOBE PROGRAM
GLOBE program podrazumijeva Globalno učenje i opažanje za dobrobit okoliša.
Naziv GLOBE kratica je od engleskih riječi Global Learning and Observations to Benefit the Environment.
Program je pokrenut na Dan planeta Zemlje 1995. u SAD-u. Vođenje programa povjereno je Nacionalnoj upravi za atmosferska i oceanografska pitanja, a od 2002. glavni nositelj programa postaje Nacionalna uprava za svemir i atmosferu SAD-a.
Nedugo nakon pokretanja programa vlade mnogih zemalja, među kojima i Hrvatska, potpisale su sporazum o provođenju programa GLOBE.
Nositelj programa u Hrvatskoj je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa.
Danas se program aktivno provodi u više od stotinu škola u Hrvatskoj među kojima je i naša škola.
Program predviđa učenička mjerenja i bilježenja podataka iz područja metorologije, geologije, hidrologije i fenologije. Prikupljeni se podaci šalju Internetom u zajedničku bazu podataka u SAD-u, gdje se obrađuju i koriste za izradu vizualizacija i modela koji omogućuju bolje razumijevanje i tumačenje globalnog okoliša i lokalnih specifičnosti.
Sudjelujući u ovom programu učenici dolaze do novih spoznaja o okolišu i razvijaju pozitivan stav prema prirodi, te aktivno doprinose znanstvenom razumijevanju i očuvanju okoliša.
GLOBE program u našoj školi
Od 1999. god. i OŠ "Kamešnica" je uključena u GLOBE program.
Voditelji programa su: Gordana Cecić- Sule, prof. te učiteljice Verica Glavan i Vesna Škopljanac- Mačina.
Od samog početka je, u provođenju programa aktivno sudjelovalo pedesetak učenika.
U školi se svakodnevno obavljaju atmosferska mjerenja. Tako smo do 2004. obavili više od 1600 mjerenja (vrsta oblaka, pokrivenosti neba- naoblaka, temperatura zraka, količine oborina).
2003. god. pored PŠ Udovičići postavljena je još jedna mjerna postaja za atmosferska mjerenja, a 2005. na obližnjim rukavcima i kanalima postavljene su i 3 hidrološke postaje gdje se jednom tjedno mjeri prozirnost, temperatura i kiselost vode te prisustvo nitrata i nitrita.
U narednom periodu planiramo proširiti rad na i fenološka mjerenja te dobivene rezultate i zaključke koristiti u svakodnevnom nastavnom radu u području prirodoslovlja.
Foto album |